STEM-навчання
STEM-навчання
STEM =Science, Technology, Engineering, Mathematics – акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, математика англійською мовою.
STEAM=Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics-акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою
Національний науковий фонд (NSF) і Національний фонд мистецтв (NEА) в США після двостороннього обговорення прийшли до думки, що додавання мистецтва (А) до STEM явно недостатньо. Також слід додати навички мислення, втілені в читанні і письмі. (В анг.мові Reading and wRiting), тому STEAM трансформується в STREAM.
STREAM=Science, Technology, Reading+WRiting Engineering, Arts, and Mathematics – акронім слів природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.
Чим STEM відрізняється від традиційного навчання?
Змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.
УВАГА!
Основний фокус нових стандартів – на розуміння і застосування знань, а не на запам’ятовування основних фактів.
Основні підходи до викладання курсу шкільних дисциплін:
- проектно-орієнтований,
- проблемно-орієнтований,
- практико-орієнтований
Всі ці підходи передбачають участь у проектній діяльності як основу для набуття практичних навичок і формування професійних компетенцій шляхом застосування методик навчання, що базуються на досвіді інших інженерних дисциплін.
Чого навчати?
- критично мислити;
- спостерігати;
- проектувати;
- опрацьовувати дані (включаючи комп’ютерну обробку): аналізувати, робити висновок;
- проводити експерименти та лабораторні роботи;
- створювати інтерактивні моделі;
- конструювати.
Як навчати?
Фокусувати увагу на формуванні практичних знань, умінь, навиків. Пріоритетний метод – метод проектів.
Опиратися на підтримку в онлайн-середовищі: науково-популярні канали на Youtube, WEB – 2,0 (онлайн-карти, схеми, діаграми, інструменти ведення проектів та співробвтництва)
Практикувати метод перевернутого навчання, DIY-підхід (робототехніка, мейкерство).
Структура проекту повинна включати
основні предметні знання + узагальнені (наскрізні) поняття + наукові і інженерні навики