Організація освітнього процесу в садочках на основі методики оцінювання ECERS-3 – серія брошур
МОН спільно з ЮНІСЕФ, Українським інститутом розвитку освіти та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» підготували серією брошур, що розкривають ключові підходи до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на основі міжнародної методики оцінювання ECERS-3.
Шкала Early Childhood Environment Rating Scale – інструмент оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО, у структурі якого є шість підшкал:
- простір і вмеблювання;
- повсякденні практики особистого догляду;
- мовлення та грамотність;
- види навчально-пізнавальної діяльності;
- взаємодія;
- структурування програми.
Кожна підшкала має параметри та індикатори, методика налічує 35 параметрів і 468 індикаторів.
Зміст брошур органічно поєднує вимоги до облаштування освітнього простору, а також практичні поради для активного та безпечного розвитку дитини у трьох вимірах:
- середовище: розташування меблів, наповнення осередків діяльності за інтересами, безпека;
- взаємодія учасників освітнього процесу: між дітьми, дітей з вихователями, підтримка вільної гри;
- організація діяльності дітей: тривалість і ротація занять, організація різних видів діяльності, правила та дисципліна.
Методика передбачає комплексний підхід до розуміння раннього розвитку дитини та надає простір для ідей щодо оформлення освітнього середовища, організації ігор, налагодження взаємодії та мотивування дітей.
Брошури знаходяться у відкритому доступі за посиланням.
Довідково
ECERS-3 – методика, яка застосовується в усьому світі та передбачає комплексний підхід до розуміння раннього розвитку дитини. Оцінювання не впливає на якість освітнього процесу, проте передбачає надання рекомендацій. Керуючись рекомендаціями, вихователі та керівники садочків зможуть підвищити якість дошкільної освіти.